Vidéki otthonfelújítási Támogatás 2025-ben!

Ne kelljen lemondania az új otthonnal kapcsolatos álmairól, segítünk azt megvalósítani.

Segítünk megírni a pályázati dokumentációt

Galéria Hívjon minket

Szolgáltatások melyekre igényelhető

 

  • A lakás helyiségeinek belső fali, padló-, födém- vagy álmennyezeti burkolat készítése, cseréje, felújítása
  • Galériaépítés,
  • Belső lépcsők kialakítása és cseréje,
  • Belső nyílászárók, belső párkányok, küszöbök beépítése, cseréje vagy felújítása
  • Beépíthető bútor vagy konyhai gép beépítése, cseréje;
  • Terasz, loggia, erkély, előtető építése, felújítása

Kérje ingyenes és kötelezettségmentes tanácsadásunkat!

Milyen feltételek vonatkoznak az igénylőkre?

  • Magyar állampolgárság
  • 5000 fő alatti településen lévő magyarországi ingatlanra lehet igényelni.
  • Az igénylő legalább 1 gyermeket vár, vagy nevel.
  • Az igénylő és gyermeke(i) együttesen legalább 50%-os tulajdoni hányaddal kell rendelkezzen a felújítandó ingatlanban.
  • Nincs 5000 Ft-ot meghaladó köztartozása az igénylőnek, sem házas-, vagy
    élettársának.
  • Az igénylőnek, házastársak, élettársak esetén legalább az egyik félnek rendelkeznie kell legalább 1 év folyamatos TB-jogviszonnyal, legfeljebb 30 napos megszakítással. A TB lehet hazai, külföldi, vagy éppen magyar vagy külföldi felsőoktatási intézményben nappali hallgatói jogviszonyból származó
  • Az igénylő bizonyos nyugellátásban részesül.

Fontos tudnivalók:

 

  • A támogatás vissza nem térítendő, és a felújítási munkálatok
    összköltségének fele lehet.
  • A munkadíjnak és az anyagköltségnek a támogatás összegén belül
    fele-fele arányban kell lennie.
  • A munkák befejezését és a számlák kifizetését követően legfeljebb 60
    napon belül lehet kérni a támogatást.
  • Aki korábban már igényelt otthonfelújítási támogatást, csak a fel nem
    használt keret erejéig jogosult a támogatásra.
  • Kizárólag 2025 január 1.-je utáni dátummal rendelkező számlák
    benyújtására van lehetőség.

Hogyan épül fel a támogatási program?

1. Vissza nem térítendő támogatás: Maximum 3 millió forint
2. Felvehető hitelösszeg: Maximum 6 millió forint

A támogatást a munkálatok befejezését követően, utólag lehet igényelni,
emiatt kedvezményes kamatozású kölcsönt is biztosít az állam, melynek
felvétele nem kötelező.

Kedvezményes hitel futamideje: Maximum 10 év

Ezt a kedvezményes hitelt csakis a támogatást igénylők vehetik fel.

A kölcsönbe a munkálatok befejezését követően kapott vissza nem térítendő
támogatást automatikusan betörlesztik. Amennyiben nagyobb a támogatás
összege a felvett hitelnél, a különbözetet kapja meg az igénylő.

Miért fontos minél hamarabb benyújtani az
igénylést?

A támogatás korlátozott keretösszegű, így ha biztosra szeretnénk menni, érdemes minél hamarabb jelentkezni. A támogatás népszerűsége miatt várható, hogy a rendelkezésre álló források gyorsan kimerülnek​​.

A Vidéki Otthonfelújítási Támogatás 2025 ígéretes lehetőséget kínál a megújuló energiaforrások iránt elkötelezett háztartások számára. A fejlesztések által csökkenthető az energiafelhasználás és az azzal járó költségek, valamint alacsonyan tartható a fogyasztás.

Tekintse meg munkáinkat

Megalakulásunk óta közel 650 felújítási munkálatban vettünk részt.
Megszámlálhatatlan családnak köszönhetjük, hogy ilyen sok tapasztalatra tehettünk szert, miközben szebbé varázsoltuk az otthonukat.

Egyedi bútorgyártás

Kérjen ajánlatot bútorára

Kérjen telefonos visszahívást vagy megjegyzésbe fejtse ki, milyen bútorra lenne szüksége.

Kapcsolat felvétel módja

Adatkezelési nyilatkozat elfogadása kötelező

14 + 6 =

Hogyan valósul meg elképzelt bútora?

  • Elérhetőségeinken kérjen ajánlatot

Telefonhívására lehetőség szerint azonnal reagálunk, vagy rövid idő múlva visszahívjuk.

E-mailben írt üzenetére 24 órán belül választ adunk.

  • Az egyeztetett időpontban a helyszínen megbeszéljük bútora méreteit, színét, anyagát, minden apró részletet, ami Önnek fontos.
  • A megbeszéltek szerint elkészítjük az árajánlatot.
  • Ha Ön kéri, látványtervet készítünk.
  • Megkötjük a szerződést.
  • Műhelyünkben legyártjuk kért bútorát.
  • Újabb egyeztetett időpontban összeállítjuk, beszereljük az elkészült bútort.
  • Egy alapos, közös ellenőrzés után átadjuk otthona legújabb darabját. 

3+3 Vidéki Otthonfelújítási Program 2025

2025.01.01-től a vidéki településeken élő gyermekes családok ezúttal is a legkülönfélébb munkálatokra kérhetik a 3+3 Vidéki Otthonfelújítás keretében a támogatást, de fontos, hogy csak a jövő évtől elkezdett, illetve számlázott felújítások, gyártások vehetők figyelembe. Ami nagyon jó hír, hogy az elnyert összeg fordítható beépíthető bútorok vásárlására is a lent olvasható feltételek megléte esetén.

Hogyan segíthetünk Önnek?

Tapasztalt munkatársunk minden lépésben támogatja Önt, hogy a 2025-ös 3+3 vidéki otthonfelújítási támogatást a lehető leghatékonyabban használja ki. Támogatással kapcsolatos szaktanácsadás: +3630-245-2213

  • Szakmai tanácsadás
  • Tervezés, gyártás és kivitelezés
  • Pályázati dokumentáció előkészítése
  • Minden munkálatunkat számlával igazoljuk, amelyek a támogatás elszámolásához szükségesek.

KÉREM, OLVASSA EL AZ ALÁBBI ÖSSZEFOGLALÓT A 2025.01.01-ÉN INDULÓ VIDÉKI OTTHONFELÚJÍTÁSRÓL!

1. Feltételek és elvárások a Vidéki Otthonfelújítással kapcsolatban:

  • 5 ezer főnél kevesebb lakosú településen kell lennie az ingatlannak. (A jogszabály név szerint tartalmazza az összes elfogadható települést. Települések listája: itt olvasható. Ez közel 400 ezer családot érinthet.
  • Kizárólag Magyarország területén fekvő ingatlan fogadható el.
  • A tulajdoni lapon lakóház, lakás megnevezés szerepelhet. Illetve elfogadható még tanya, birtokközpont megnevezés is, amennyiben ott lakóépület található.
  • Energetikai megkötés NINCS.
  • Nem jelent problémát, ha a korábbi 2021-2022 között elérhető otthonfelújítási támogatást kihasználta az igénylő. Ebben az esetben azonban a maximális 3 millió Ft-os összeget csökkenteni kell a már korábban felvett összeggel. Ezen különbözeti összeget kaphatja meg legfeljebb az igénylő.Tehátazok is igényelhetik a támogatást, akik a 2021-2023-as program keretében nem használták ki a maximális 3 millió forintos keretet. (A 2021-2022-ben igényelhető első Otthonfelújítási Programból 370 ezer család 770 milliárd forint összegben kapott támogatást a lakáskorszerűsítéshez.)Fontos, hogy az új pályázatbenyújtása előtt az Ügyfélnek ellenőrizni kell a korábbi támogatás összegét, mivel az igényelhető keretet ez befolyásolja​​.
    Példák a támogatásra:
  • Példa 1: Ha 2022-ben 1,5 millió forintot igényelt az Ügyfél, most további 1,5 millió forintot igényelhet.
  • Példa 2: Ha korábban 2 millió forintot kapott az Ügyfél, most a különbözetre, azaz 1 millió forintra lehet jogosult más munkálatokhoz.
  • A támogatást utólag a munkálatok befejezését követően lehet igényelni. Vagyis a felújítást magát előre meg kell finanszíroznia az érdeklődőknek.
  • A jogszabály alapján úgy tűnik, hogy nem jegyeznek be a lakásra állami jelzálogjogot, elidegenítési és terhelési tilalmat.

2. Az igénylőkre vonatkozó feltételek
Legalább egy gyermeket váró, vagy nevelő személy lehet az igénylő. Kérheti egyedülálló személy is a kedvezményt, de házastársak, élettársak is jogosultak lehetnek a támogatásra. Ebben az esetben mindkét fél igénylő lenne.

  • Gyermeknek tekinthető a jogszabály alapján az igénylő 25 év alatti vér szerinti vagy örökbefogadott gyermeke, valamint a magzat, amennyiben betöltötte a terhesség 12. hetét. A 25. életévét betöltött gyermek akkor felel meg a támogatás szempontjából, ha megváltozott munkaképességű.
  • Az igénylőnek (házastársak, élettársak esetén legalább az egyik félnek) egy éves folyamatos TB jogviszonnyal kell rendelkeznie, melyben legfeljebb 30 napos megszakítás lehet. Elfogadható még, ha az igénylő külföldi TB jogviszonnyal rendelkezik. Az is megfelelő, ha magyar, vagy külföldi felsőoktatási intézmény nappali hallgatói jogviszonya van. (A külföldi TB jogviszony, tanulói jogviszony csak magyar állampolgároknál fogadható el.). Megfelelő e tekintetben az is, ha az igénylő a Tbj. 4. § 11. pontja szerinti kiegészítő tevékenységet folytató személynek minősül. Az is elfogadható, ha az igénylő GYOD-ban részesül.
  • Az igénylőnek, gyermekeinek együttesen legalább 50%-os tulajdoni hányaddal kell rendelkeznie abban az ingatlanban, melyet a támogatásból szeretnének korszerűsíteni.
  • Az igénylőknek, gyermekeiknek az adott ingatlanban lakóhellyel kell rendelkeznie (állandó lakcím).
  • Az igénylőknek, gyermekeiknek vállalniuk kell, hogy 5 évig életvitelszerűen a támogatással érintett ingatlanban laknak.
  • Az igénylőnek (házas-, élettárs esetén mindkét félre érvényes az előírás) nem lehet 5 ezer Ft-ot meghaladó köztartozása, adótartozása, és 14 napon belül rendeznie kell.

Az új 5 éves bentlakási feltételt az alábbi esetekben nem sérti meg az igénylő, és nem kell a támogatást visszafizetnie az alábbi esetekben:

  • Az igénylő és a gyermekek térítésmentesen biztosított szolgálati lakásban laknak.
  • Valamelyik támogatott személyt egészségi állapota miatt tartósan valamilyen egészségügyi intézményben kezelik.
  • Munkavállalásra tekintettel legfeljebb 5 évig nem a kérdéses ingatlanban laknak.
  • Közeli hozzátartozó ápolása miatt a támogatott személy nem a felújított ingatlanban lakik.
  • A támogatott személyek, gyermekek valamelyike elhunyt.
  • Nagykorú gyermek, vagy nagykorúvá vált gyermek elköltözik.

Válás és mozaikcsaládok esetén az alábbiak az érvényesek:

Egyedülállóként is ki lehet használni a kedvezményt, ugyanakkor vannak speciális szabályok, bizonyos különleges élethelyzetekre:

  • Ha válást követően az összes gyermeket az igénylőhöz helyezték el, akkor a teljes támogatást ki lehet használni.
  • Ha válást követően nem az összes gyermek él az igénylővel, de nincs olyan gyermek, aki a volt párral él, akkor is járhat a teljes támogatás.
  • Ha válást követően a gyermekeket is megosztva helyezték el a két fél között, akkor a támogatás felét lehetne kihasználni. (Ez alól kivételt képez, ha a másik fél lemond a támogatás felvételéről.)
  • Ha a válást követően a gyermekeket megosztva helyezték el, de az igénylő újabb kapcsolatából született valamennyi gyermeke vele él, akkor a teljes kedvezményt kihasználhatja.

3. Támogatás összege, melyet az alább felsorolt célra lehet fordítani:

A támogatás összege a felújítási munkálatok teljes költségének a fele, legfeljebb 3 millió Ft lehet. Fontos kitétel, hogy a munkadíj és az anyagköltség a támogatás összegén belül fele-fele (50%-50%)arányban kell legyen.

Néhány példa az igénylésre:

  • 6 millió Ft munkadíj és 0 Ft anyagköltség mellett nem igényelhető a támogatás.
  • 3 millió Ft munkadíj és 3 millió Ft anyagköltség mellett 3 millió Ft támogatás érhető el (1,5 millió Ft munkadíj és 1,5 millió Ft anyagköltség igényelhető vissza.)
  • 4,5 millió Ft munkadíj és 1,5 millió Ft anyagköltség mellett 3 millió Ft támogatás érhető el (1,5 millió Ft munkadíj és 1,5 millió Ft anyagköltség igényelhető vissza.)
  • 5 millió Ft munkadíj és 1 millió Ft anyagköltség mellett 2 millió Ft támogatás érhető el (1 millió Ft munkadíj és 1 millió Ft anyagköltség igényelhető vissza.)

Tehát a 6 milliós összköltségű, számlával igazolt felújításra 3 millió forint támogatás jár, de csak akkor, ha mind az anyagköltség, mind a munkadíj eléri az 1,5 – 1,5 millió forintot(ez pl. lehet 1,5 milliós anyag- és 4,5 milliós munkadíj költségnél). Ebben az esetben a 3 milliós támogatás fele anyagköltség, a másik fele munkadíj.

4. Mikortól, hol és hogyan igényelhető a felújítási támogatás?

A felújítási támogatás 2025. január elseje és 2026. június 30. között igényelhető. Sem kivitelezői szerződés, sem számla nem szólhat 2025. január elsejét megelőző dátumra. Magát a munkálatot sem lehet megkezdeni jövő év januárjáig.A számlák kiállításának dátumától kezdődően 60 napja van az érdeklődőnek a kérelmet beadni. Ha a számlákat eltérő dátummal állították ki, akkor az utolsó dátumtól fogják számítani a benyújtási határidőt.

A kérelmet a Magyar Államkincstárnál lehet majd beadni. Az igénylés benyújtható elektronikus úton, postán, vagy személyesen a Kincstár területileg illetékes szerveinél is. A kérelmet a Magyar Államkincstár bírálja el 90 napon belül, ami egyszer 45 nappal meghosszabbítható.

Az építési tevékenységek teljesítését igazoló számlaként az igénylő saját nevére szóló, az áfa-törvény hatálya alá tartozó számlák fogadhatók el, kivéve az 5%-os áfát tartalmazókat. Számla csak attól a vállalkozótól fogadható el, aki az igénylőnek nem közeli hozzátartozója vagy élettársa, üzlettársa.Nem fogadható el a CSOK-hoz vagy a MFB pontokon elérhető energetikai Otthonfelújítási Programhoz benyújtott számla.

Napelemes rendszer telepítését vagy cseréjét igazoló számla esetén – a tetősíkba integrált, napenergia-hasznosítást biztosító tetőhéjazat kivételével – az abban feltüntetett anyagköltség és kapcsolódó vállalkozói díj összesítve nem haladhatja meg a bruttó 450 000 Ft/kWp összeget.

Utólagos ellenőrzés pontjai:

  • a támogatás nyújtását követő 1 évig az igénybevétel jogszerűségét.
  • 5 évig a kötelezettség teljesítését (az igénylő a gyermekkel az adott ingatlanban lakik-e, kivételek vannak).
  • illetve a NAV a számlák jogszerűségét(számlákat 5 évig meg kell őrizni) ellenőrizheti.
  • az igénylőnek írásban nyilatkozatot kell tennie, hogy a Kincstár ellenőrzést végezhet.

Tehát a 6 milliós összköltségű, számlával igazolt felújításra 3 millió forint támogatás jár, de csak akkor, ha mind az anyagköltség, mind a munkadíj eléri az 1,5 – 1,5 millió forintot(ez pl. lehet 1,5 milliós anyag- és 4,5 milliós munkadíj költségnél). Ebben az esetben a 3 milliós támogatás fele anyagköltség, a másik fele munkadíj.

5. Támogatott hitel a költségek előfinanszírozására:

Maga a támogatás a munkálatok befejezését követően, utólag igényelhető. Vagyis a felújítást más forrásból kell megfinanszírozni. Erre a célra kedvezményes kamatozású hitelt biztosít az állam. A kölcsönt bankokon keresztül lehet majd igényelni.

A kölcsön alapvető feltételei:

  • A maximális hitelösszeg 6 millió Ft (ezen összeg szükséges legalább a maximális vissza nem térítendő támogatás kihasználásához!!!!!!).
  • A futamidő legfeljebb 10 év lehet, illetve ezen időszakig jár a kamattámogatás.
  • Az igénylő által fizetendő kamat a normál kamat 3 százalékponttal csökkentett értéke.
  • Az ügyleti kamat nem haladhatja meg az ÁKK által havi rendszerességgel közzétett, a közzétételt megelőző 3 naptári hónapban tartott 5 éves névleges futamidejű államkötvény aukcióin kialakult átlaghozamok adott aukciókon elfogadott mennyiségekkel súlyozott számtani átlaga110százalékának 1 százalékponttal növelt mértékét.Ez alapján a hitel normál kamata a jelenlegi kamatkörnyezetben 7,5% lenne, vagyis a támogatás ideje alatt 4,5%-os kamatot kellene fizetni. Ez 6 millió Ft és 10 éves futamidő esetén 62 212 Ft-os törlesztőt jelentene.
  • A kölcsön ügyleti kamata a kamattámogatás időszaka alatt a) első alkalommal a kölcsön folyósítása napját követő 1 év elteltével, a kölcsönszerződés szerinti fordulónapon, b) második alkalommal az a) pont szerinti időpontot követő 1 év elteltével, a kölcsönszerződés szerinti fordulónapon, c) harmadik alkalommal a b) pont szerinti időpontot követő 5 év elteltével, a kölcsönszerződés szerinti fordulónapon, majd d) a c) pontban foglaltakat követően ötévente változtatható meg.
  • A hitelintézet az Otthonfelújítási kölcsön összege után 1,5% egyszeri költségtérítést számolhat fel, ez egyszeri90.000,-Ft-ot jelent 6 milliós kölcsön esetében.
  • A kölcsönbe a munkálatok befejezését követően kapott vissza nem térítendő támogatást automatikusan betörlesztik. Ha nagyobb a támogatás összege a felvett hitelnél, akkor természetesen a különbözetet megkapja az igénylő.

A hitel kamattámogatása megszűnik, ha az adós nem kapja meg a vissza nem térítendő támogatást, vagy ha a kapott támogatás összege nem éri el a kölcsönösszeg 25%-át. Ugyanez a helyzet áll elő abban az esetben, ha a vissza nem térítendő támogatás összegét utólag valamilyen ok miatt az adósnak vissza kellene fizetnie. Ezen esetekben az addig kapott kamattámogatást egy összegben vissza kell fizetni, illetve a hitel kamattámogatása megszűnik.

A hitelt csak a támogatást igénylők vehetik fel. Ha a jövedelmük nem elégséges, akkor bevonhatják adóstársként közeli hozzátartozójukat.

A kérdéses hozzátartozónak az alábbi feltételeket kell teljesítenie:

  • Nem adósa ilyen támogatott hitelnek.
  • Vállalja, hogy nem is igényel ilyen támogatott hitelt
  • Nem szerepel másik hasonló kölcsönben adóstársként.

A Lakásfelújítási támogatás igényléséhez és az elszámoláshoz szükséges dokumentumok letölthetők lesznek a Magyar Államkincstár holnapjáról– most még nincs fent (12.17).

  • Útmutató a kérelemhez
  • Az igénylő büntetőjogi felelőssége tudatában tett nyilatkozata (1.sz.)
  • Együttes igénylés esetén a házastárs/élettárs nyilatkozata (2.sz.)
  • Hozzájáruló nyilatkozat (3.sz.)
  • Lemondó nyilatkozat (4.sz.)
  • Számlaösszesítő (Excel)
  • Számlaösszesítő (pdf)
  • Vállalkozási szerződés minta (docx) vagy Vállalkozási szerződés minta (pdf)

6. Milyen munkálatokra igényelhető?

A vidéki településeken élő gyermekes családok ezúttal is a legkülönfélébb munkálatokra kérhetik a támogatást, de fontos, hogy csak a jövő évtől elkezdett, illetve számlázott felújítások vehetők figyelembe. Az elnyert összeget például tetőfelújításra, külső festésre, illetve a kiírás szerinti egyéb munkálatok elvégzésére költhetik el. Újdonság, hogy lehetőség nyílik már meglevő napelemes rendszer cseréjére, bővítésére, illetve plusz fürdőszoba kialakítására is.

  1. víz-, csatorna-, elektromos-, gáz-közműszolgáltatás bevezetése, illetve belső, illetve külső hálózatának kiépítése vagy cseréje;
  2. fürdőhelyiség, illetve WC létesítése olyan lakásban, amely nem rendelkezik ilyen helyiséggel;
  3. fűtési rendszer kialakítása, korszerűsítése vagy elemeinek cseréje, ideértve a megújuló energiaforrások alkalmazását is;
  4. az épület külső festése, színezése, valamint szigetelése, utóbbinál ideértve a lábazatszigetelést, a hő-, hang-, illetve vízszigetelési munkálatokat;
  5. a külső nyílászáró beépítése, cseréje, redőny, árnyékoló, spaletta, rovarháló, biztonsági rács felszerelése vagy cseréje, párkány, küszöb létesítése, cseréje vagy felújítása;
  6. tető cseréje, felújítása, szigetelése;
  7. égéstermék-elvezető építése, korszerűsítése;
  8. klímaberendezés beépítése, cseréje;
  9. napkollektor, napelemes rendszer telepítése, cseréje;
  10. belső tér felújítása, ideértve a) a lakás helyiségeinek belső fali, padló-, födém- vagy álmennyezeti burkolat készítését, cseréjét, felújítását, festését, tapétázását, b) a galériaépítést, c) a belső lépcső kialakítását és cseréjét, d) a szaniterek beépítését vagy cseréjét, e) a villanykapcsolók és -dugaljak kialakítását és cseréjét, f) a belső nyílászárók, belső párkányok, küszöbök beépítését, cseréjét vagy felújítását, g) a lámpák vagy világítótestek beépítését vagy cseréjét;
  11. a lakással azonos ingatlan-nyilvántartási helyrajzi számon található épület, nem lakás céljára szolgáló helyiség (így különösen: nyári konyha, mosókonyha, tároló) felújítása;
  12. kerítés építése, felújítása;
  13. gépjárműtároló építése, felújítása vagy nyitott gépkocsibeálló kialakítása;
  14. terasz, loggia, erkély, előtető építése, felújítása;
  15. térburkolat, illetve külső lépcső készítése, cseréje;
  16. télikert kialakítása;
  17. akadálymentesítési munka;
  18. alapozási szerkezet megerősítése;
  19. beépíthető bútor vagy konyhai gép beépítése, cseréje;
  20. használati melegvíz rendszer kialakítása, korszerűsítése vagy elemeinek cseréje, ideértve a megújuló energiaforrások alkalmazását is;
  21. szabályozott szellőzési rendszer kialakítása, korszerűsítése vagy elemeinek cseréje; valamint
  22. szennyvíz tisztítására és elhelyezésére szolgáló egyedi szennyvízkezelő berendezés vagytisztítómezővel ellátott oldómedencés műtárgy telepítése vagy cseréje.

Vidéki otthon felújítás nyugdíjasok számára

A Kormány a Vidéki Otthonfelújítási Programról szóló 389/2024. (XII. 11.) Korm. rendeletben (a továbbiakban: Rendelet) döntött arról, hogy a kistelepüléseken élő családok lakhatási körülményeinek javítása, a vidéki lakásállomány megújulásának ösztönzése és az építőipari ágazat fehérítése érdekében a központi költségvetésből vissza nem térítendő lakáscélú állami támogatásként otthonfelújítási támogatást nyújt. Legfeljebb 3.000.000 Ft összegű támogatás igénybevételére van lehetőség, melynek feltételeit a 2025. január 1-jével hatályos Rendelet szabályozza.

2025. március 26. napjától már nem csak a legalább egy gyermeket nevelők igényelhetik a vissza nem térítendő állami támogatást, hanem azok is, akik az alábbi nyugellátásban részesülnek (a folyósítás szüneteltetése esetén is):

  • Öregségi nyugdíj
  • Özvegyi nyugdíj a nyugdíjkorhatár betöltését követően
  • Rokkantsági ellátás a nyugdíjkorhatár betöltését követően
  • Rehabilitációs ellátás a nyugdíjkorhatár betöltését követően
  • Korhatár előtti ellátás
  • Szolgálati járandóság
  • Átmeneti bányászjáradék
  • Táncművészeti életjáradék
  • Öregségi nyugdíjsegély (Magyar Alkotóművészek Közalapítvány által folyósított ellátás)
  • Rokkantsági nyugdíjsegély (Magyar Alkotóművészek Közalapítvány által folyósított ellátás)
  • Nyugdíj (Egyházi jogi személytől)
  • Öregségi járadék (Egyházi jogi személytől)
  • Munkaképtelenségi járadék (Egyházi jogi személytől)

 

butorking.hu
Adatvédelmi áttekintés

Adatkezelési és adatvédelmi tájékoztató

Bevezető

A jelen adatkezelési és adatvédelmi irányelvek bemutatják, hogy miként kezeljük az Ön személyes adatait, függetlenül attól, hogy Ön ügyfelünk, szállítónk, vagy „csupán” a honlapunkat böngészi. Bemutatja, hogy hogyan gyűjtjük és használjuk fel személyes adatait, és eközben hogyan teszünk eleget jogi kötelezettségeinknek.
A jelen adatkezelési és adatvédelmi irányelvek weboldalunk látogatói, beszállítóink és ügyfeleink személyes adataira vonatkoznak. Amennyiben Ön a JHL-WOOD Kft. munkavállalója, úgy Önre a JHL-WOOD Kft. munkavállalókra vonatkozó adatkezelési irányelvei vonatkoznak, amelyek a JHL-WOOD Kft. intranet hálózatán érhetők el.
A jelen tájékoztató hatálya nem terjed ki olyan weboldalak, szolgáltatók szolgáltatásaira és adatkezeléseire, melyekre a tájékoztató hatálya alá tartozó honlapokon található hivatkozás vezet. Az ilyen szolgáltatásokra a szolgáltatást üzemeltető harmadik személyes adatkezelési tájékoztatójában foglalt rendelkezések irányadók, ezekért az adatkezelésekért a  Kft., mint adatkezelő semmilyen felelősséget nem vállal.
Kérjük, figyelmesen olvassa el ezt a tájékoztatót, annak érdekében, hogy megértse, hogy hogyan kezeljük a személyes adatait és megismerje az adatkezeléssel kapcsolatos jogait.  Felhívjuk továbbá figyelmét, hogy adatvédelmi irányelveinket időről időre módosíthatjuk. Amennyiben naprakész kíván maradni, kérjük, látogasson el erre az oldalra, mert a módosításokat itt fogjuk közzétenni.
E tájékoztatás kiadója, egyben az adatkezelő:
Cégnév:  JHL-WOOD Korlátolt Felelősségű Társaság
Székhely: 3282 Nagyfüged, Budai Nagy Antal út 1. 
Cégjegyzékszám: 10-09-036341
Adószám: 25976432-2-10
Képviselő: Csizi Sándor
Telefonszám: +36-30/269-8978
E-mail cím: info@butorking.hu
Honlap: https://butorking.hu
(a továbbiakban: https://butorking.hu)
Adatvédelmi Tisztviselő: az Európai Parlament és a Tanács 2016/679 Rendeletének (a továbbiakban: GDPR) 37. cikke alapján nem vagyunk kötelesek adatvédelmi tisztviselő kinevezésére.
Adatvédelmi kérelmek: amennyiben bármilyen kérése vagy kérdése van az adatkezeléssel kapcsolatban, kérelmét postai úton vagy elektronikusan a fent megjelölt székhelycímre, illetve e-mail címre küldheti. Válaszainkat késedelem nélkül, de legfeljebb 30 (harminc) napon belül küldjük az Ön által kért címre.
Adatfeldolgozás: a https://butorking.hu a weboldal fenntartásához és kezeléséhez adatfeldolgozót vesz igénybe, aki az IT szolgáltatásokat (tárhelyszolgáltatás) biztosítja, és ennek keretében – a vele fennálló szerződésünk tartamáig – tárolja a honlapon megadott személyes adatokat a szerveren.
Az adatfeldolgozó elnevezése, elérhetőségei

Cégnév: Rackhost Zrt. Rackhost Informatikai Zártkörűen Működő Részvénytársaság
Székhely: 6722 Szeged, Tisza Lajos körút 41.
Cégjegyzékszám: 06-10-000489
Adószám: 25333572-2-06
Képviselő: Mindenkori ügyvezető
Telefonszám: +36 1 445 1204
E-mail cím: info@rackhost.hu
Honlap: https://www.rackhost.hu/
Külföldi adattovábbítás: biztosítani szeretnénk, hogy az adatait biztonságos módon tároljuk és továbbítjuk. Ezért az Európai Gazdasági Térségen (EGT) (az Európai Unió tagállamai továbbá Norvégia, Izland és Liechtenstein) kívülre csak akkor továbbítunk adatokat, ha az megfelel az adatvédelmi jogszabályoknak és az átvitel módja megfelelő védelmet biztosít az adatai számára.
Adatkezelési célok általánosan
Adatkezelést a jogszabályi rendelkezésekkel összhangban az alábbi célokból végzünk:
  • ügyfeleink adatai a https://butorking.hu szolgáltatásainak nyújtásához kapcsolódóan jogi kötelezettség, illetve szerződéses kötelezettségeink teljesítése és ügyfélkapcsolat fenntartása céljából;
  • szállítóink adatai a velük történő együttműködés és jogi, illetve szerződéses kötelezettségeink teljesítése érdekében;
  • partnerek kapcsolattartói adatainak kezelése;
  • potenciális ügyfeleink számára marketingtevékenység;
  • munkavállalóink és pályázók adatainak kezelése;
  • belső adminisztráció.

Milyen személyes adatokat gyűjtünk?

  • Szerződő partnereink adatainak kezelése – ügyfelek, szállítók nyilvántartása:
a https://butorking.hu a szerződés teljesítése jogcímén a szerződés megkötése, teljesítése, megszűnése, és kapcsolattartás céljából kezeli a vele megbízóként, megrendelőként és szállítóként szerződött természetes személy nevét, születési nevét, születési idejét, anyja nevét, lakcímét, adóazonosító jelét, adószámát, személyi igazolvány számát, lakcímét, székhely, telephely címét, telefonszámát, e-mail címét, honlapcímét, bankszámlaszámát. Ezen adatkezelés jogszerűnek minősül akkor is, ha az adatkezelés a szerződés megkötését megelőzően az érintett kérésére történő lépések megtételéhez szükséges.
Jogalap: jogos érdeken alapuló adatkezelés
A személyes adatok címzettjei: a https://butorking.hu ügyfélkiszolgálással kapcsolatos feladatokat ellátó munkavállalói, könyvelési, adózási feladatokat ellátó munkavállalói, és adatfeldolgozói.
A személyes adatok tárolásának időtartama: a szerződés megszűnését követő 5 (öt) év.
  • Jogi személy ügyfelek, szállítók természetes személy képviselőinek, kapcsolattartóinak elérhetőségi adatai:
jogi személyek adatainak védelmére az adatvédelmi előírások főszabályként nem terjednek ki. Vannak azonban olyan esetek, amikor jogi személyek ügyletei természetes személyek személyes adatait érintik. Ennek egyik létező esete a szerződésben feltüntetett kapcsolattartó személyes adatainak kezelése. Jogi személy ügyfeleink és beszállítóink esetén a szerződésben, illetve a későbbiekben megadott kapcsolattartó személyek következő adatait gyűjtjük: Név, beosztás, telefonszám, e-mail cím, online azonosító.
Jogalap: az érintett hozzájárulása
A személyes adatok kezelésének célja: a https://butorking.hu jogi személy partnerével kötött szerződés teljesítése, üzleti kapcsolattartás.
A személyes adatok címzettjei: a https://butorking.hu ügyfélszolgálattal kapcsolatos feladatokat ellátó munkavállalói.
A személyes adatok tárolásának időtartama: az üzleti kapcsolat, illetve az érintett képviselői minőségének fennállását követő 5 (öt) évig.
  • Weblapfelhasználók adatai:
a https://butorking.hu weblapjaira látogatókról korlátozott mennyiségű adatot gyűjtünk, amelynek segítségével fejlesztjük a weblap felhasználói élményét, és segítjük a biztosított szolgáltatásaink kezelését. Ez magában foglal olyan információkat, mint például a weboldalunk használatának módja, a weboldalunk meglátogatásának gyakorisága és azok az időpontok, amikor a weboldalunk a legnépszerűbb.
Süti (cookie) tájékoztató:
A „süti” egy olyan információ, amelyet a számítógép a merevlemezén tárol, és amely nyilvántartja a weboldalon végzett navigálást, így amikor újra meglátogatja az adott webhelyet, akkor az személyre szabott lehetőségeket jeleníthet meg az utolsó látogatásáról eltárolt információk alapján. A sütik felhasználhatók forgalomelemzési, hirdetési és marketing célokra is. Csaknem minden webhely használ sütiket, ezek azonban nem ártalmasak az Ön rendszerére nézve. Ha ellenőrizni vagy módosítani szeretné, hogy milyen típusú sütiket fogad el, akkor ezt rendszerint a böngésző beállításai között teheti meg.
A sütik segítségével nyomon követjük, hogyan használja weblapunkat. Ez segít minket a webhely és szolgáltatásaink fejlesztésében és javításában, a látogatók igényei és szükségletei alapján.
A látogatás során kezelt adatkör:
– a látogató által használt IP cím,
– a böngésző típusa,
– a böngészésre használt eszköz operációs rendszerének jellemzői,
– látogatás időpontja,
– a meglátogatott (al)oldal, funkció vagy szolgáltatás.
– kattintás.
A fenti adatokat maximum 90 (kilencven) napig őrizzük meg és elsősorban biztonsági incidensek vizsgálatához használhatjuk.
A weblapon alkalmazott sütik
  • Technikailag elengedhetetlenül szükséges munkamenet (session) sütik
Az adatkezelés célja: a honlap megfelelő működésének biztosítása. Ezek a sütik ahhoz szükségesek, hogy a látogatók böngészhessék a weboldalt, zökkenőmentesen és teljes körűen használhassák annak funkcióit, a weboldalon keresztül elérhető szolgáltatásokat, így – többek között- különösen a látogató által az adott oldalakon végzett műveletek megjegyzését vagy a bejelentkezett felhasználó azonosítását egy látogatás során. Ezen sütik adatkezelésének időtartama kizárólag a látogató aktuális látogatására vonatkozik,                a munkamenet végeztével, illetve a böngésző bezárásával a sütik e fajtája automatikusan törlődik a számítógépéről.
Jogalap: az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalmi szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. CVIII. törvény 13/A. § (3) bekezdése,  amely szerint a szolgáltató a szolgáltatás nyújtása céljából kezelheti azon személyes adatokat, amelyek a szolgáltatás nyújtásához technikailag elengedhetetlenül szükségesek.
  • Használatot elősegítő sütik:
ezek a sütik megjegyzik a felhasználó választásait, például milyen formában szeretné a felhasználó az oldalt látni. Ezek a fajta sütik lényegében a sütiben tárolt beállítási adatokat jelentik.
Jogalap: a látogató hozzájárulása.
Az adatkezelés célja: A szolgáltatás hatékonyságának növelése, felhasználói élmény növelése, a honlap használatának kényelmesebbé tétele. Ez az adat a látogató számítógépén található, a weboldal csak hozzáfér és felismer(het)i  általa a látogatót.
  • Teljesítményt biztosító sütik:
ezek a sütik információkat gyűjtenek a felhasználónak  a meglátogatott weboldalon belüli viselkedéséről, eltöltött idejéről, kattintásairól. Ezek jellemzően harmadik fél alkalmazásai (pl. Google Analytics, AdWords).
Jogalapja: az érintett hozzájárulása.
Az adatkezelés célja: a honlap elemzése, reklámajánlatok küldése.
 

Hogyan gyűjtjük személyes adatait?

A személyes adatokat két fő módon gyűjtjük:

  • személyes adatok, amelyeket közvetlenül Ön bocsát rendelkezésünkre;
  • személyes adatok, amelyeket automatikusan gyűjtünk: adatait automatikusan gyűjtjük sütik segítségével a weboldalunk meglátogatásakor, a böngészője sütibeállításainak megfelelően. Adatokat gyűjtünk Öntől akkor is, ha kapcsolatba lép velünk a weboldalon keresztül, például a csevegési funkció használatával.

Kivel osztjuk meg személyes adatait?

Személyes adatait különböző okokból és különböző módokon az alábbi kategóriákba eső személyekkel oszthatjuk meg:
  • a https://butorking.hu cégcsoport tagjaival;
  • hatóságokkal, ha jóhiszeműen azt feltételezzük, hogy a törvények vagy egyéb szabályozások köteleznek bennünket az adatok megosztására (pl. az adóhatóságtól érkező kérelem miatt vagy egy várható jogvita miatt);
  • harmadik félként működő szolgáltatókkal, akik a mi nevünkben végeznek tevékenységet (beleértve a külső tanácsadókat, üzlettársakat és szaktanácsadókat, például az ügyvédeket, könyvvizsgálókat és könyvelőket, műszaki támogatási funkciókat és informatikai tanácsadókat);
  • Harmadik félként működő, kiszervezett informatikai szolgáltatókkal és dokumentumtárolást biztosító szolgáltatókkal, ahol megfelelő kezelési megállapodás (vagy hasonló) van érvényben;
  • Marketingtechnológiai platformokkal.

Hogyan védjük személyes adatait?

Elkötelezettek vagyunk minden ésszerű és szükséges lépés megtételére a tárolt személyes információk védelme érdekében a visszaélés, az adatvesztés vagy az illetéktelen hozzáférés megakadályozása céljából. Ezt számos szükséges műszaki és szervezeti intézkedéssel garantáljuk. Ezek közé tartoznak az adatbiztonság esetleges megsértésének kezelésére irányuló intézkedések. Ha visszaélés, adatvesztés vagy illetéktelen hozzáférés gyanúja merül fel Önben a személyes információival kapcsolatban, kérjük, azonnal tudassa ezt velünk.

Fizetés

Érintetti jogok

A GDPR egyik fő célja az uniós polgárok adatvédelmi jogainak megóvása és tisztázása az EU-ban. Ez azt jelenti, hogy az adataival kapcsolatban megmaradnak bizonyos jogai, még ha az információkat át is adta nekünk. Ezeket részletesebben az alábbiakban ismertetjük.
Az érintett jogai röviden összefoglalva:
  • Átlátható tájékoztatás, kommunikáció és az érintett joggyakorlásának elősegítése
  • Előzetes tájékozódáshoz való jog – ha a személyes adatokat az érintettől gyűjtik
  • Az érintett tájékoztatása és a rendelkezésére bocsátandó információk, ha a személyes adatokat az adatkezelő nem tőle szerezte meg
  • Az érintett hozzáférési joga
  • A helyesbítéshez való jog
  • A törléshez való jog („az elfeledtetéshez való jog”)
  • Az adatkezelés korlátozásához való jog
  • A személyes adatok helyesbítéséhez vagy törléséhez, illetve az adatkezelés korlátozásához kapcsolódó értesítési kötelezettség
  • Az adathordozhatósághoz való jog
  • A tiltakozáshoz való jog
  • Automatizált döntéshozatal egyedi ügyekben, beleértve a profilalkotást
  • Korlátozások
  • Az érintett tájékoztatása az adatvédelmi incidensről
  • A felügyeleti hatóságnál történő panasztételhez való jog (hatósági jogorvoslathoz való jog)
  • A felügyeleti hatósággal szembeni hatékony bírósági jogorvoslathoz való jog
  • Az adatkezelővel vagy az adatfeldolgozóval szembeni hatékony bírósági jogorvoslathoz való jog

Az érintett jogai részletesen:

  • Átlátható tájékoztatás, kommunikáció és az érintett joggyakorlásának elősegítése
1.1. Az adatkezelőnek az érintett részére a személyes adatok kezelésére vonatkozó valamennyi információt és minden egyes tájékoztatást tömör, átlátható, érthető és könnyen hozzáférhető formában, világosan és közérthetően megfogalmazva kell nyújtania, különösen a gyermekeknek címzett bármely információ esetében. Az információkat írásban vagy más módon – ideértve adott esetben az elektronikus utat is – kell megadni. Az érintett kérésére szóbeli tájékoztatás is adható, feltéve, hogy más módon igazolták az érintett személyazonosságát. Az adatkezelőnek elő kell segítenie az érintett jogainak a gyakorlását.
1.2. Az adatkezelő indokolatlan késedelem nélkül, de mindenféleképpen a kérelem beérkezésétől számított egy hónapon belül tájékoztatja az érintettet a jogai gyakorlására irányuló kérelme nyomán hozott intézkedésekről. E határidő a GDPR-ban írt feltételekkel további 2 (kettő) hónappal meghosszabbítható. amelyről az érintettet tájékoztatni kell.
1.3. Ha az adatkezelő nem tesz intézkedéseket az érintett kérelme nyomán, késedelem nélkül, de legkésőbb a kérelem beérkezésétől számított 1 (egy) hónapon belül tájékoztatja az érintettet az intézkedés elmaradásának okairól, valamint arról, hogy az érintett panaszt nyújthat be valamely felügyeleti hatóságnál, és élhet bírósági jogorvoslati jogával.
1.4. Az adatkezelő az információkat és az érintett jogairól szóló tájékoztatást és intézkedést díjmentesen biztosítja, azonban a GDPR-ban rögzített esetekben díj számítható fel.
A részletes szabályokat a GDPR 12. cikke tartalmazza.
  • Előzetes tájékozódáshoz való jog – ha a személyes adatokat az érintettől gyűjtik
2.1. Az érintett jogosult arra, hogy az adatkezeléssel összefüggő tényekről és információkról az adatkezelés megkezdését megelőzően tájékoztatást kapjon.  Ennek keretében az érintettet tájékoztatni kell:
  • a) az adatkezelő és képviselője kilétéről és elérhetőségeiről,
  • b) az adatvédelmi tisztviselő elérhetőségeiről (ha van ilyen),
  • c) a személyes adatok tervezett kezelésének céljáról, valamint az adatkezelés jogalapjáról,
  • d) jogos érdek érvényesítésén alapuló adatkezelés esetén, az adatkezelő vagy harmadik fél jogos érdekeiről,
  • e) a személyes adatok címzettjeiről – akikkel a személyes adatot közlik – , illetve a címzettek kategóriáiról, ha van ilyen;
  • e) adott esetben annak tényéről, hogy az adatkezelő harmadik országba vagy nemzetközi szervezet részére kívánja továbbítani a személyes adatokat.
2.2. A tisztességes és átlátható adatkezelés biztosítása érdekében az adatkezelőnek az érintettet a következő kiegészítő információkról kell tájékoztatnia:
  • a) a személyes adatok tárolásának időtartamáról, vagy ha ez nem lehetséges, ezen időtartam meghatározásának szempontjairól;
  • b) az érintett azon jogáról, hogy kérelmezheti az adatkezelőtől a rá vonatkozó személyes adatokhoz való hozzáférést, azok helyesbítését, törlését vagy kezelésének korlátozását, és tiltakozhat az ilyen személyes adatok kezelése ellen, valamint az érintett adathordozhatósághoz való jogáról;
  • c) az érintett hozzájárulásán alapuló adatkezelés esetén arról, hogy a hozzájárulás bármely időpontban történő visszavonásához való jog, amely nem érinti a visszavonás előtt a hozzájárulás alapján végrehajtott adatkezelés jogszerűségét;
  • d) a felügyeleti hatósághoz címzett panasz benyújtásának jogáról;
  • e) arról, hogy a személyes adat szolgáltatása jogszabályon vagy szerződéses kötelezettségen alapul vagy szerződés kötésének előfeltétele-e, valamint hogy az érintett köteles-e a személyes adatokat megadni, továbbá hogy milyen lehetséges következményeikkel járhat az adatszolgáltatás elmaradása;
  • f) az automatizált döntéshozatal tényéről, ideértve a profilalkotást is, valamint legalább ezekben az esetekben az alkalmazott logikáról, és arra vonatkozóan érthető információkról, hogy az ilyen adatkezelés milyen jelentőséggel, és az érintettre nézve milyen várható következményekkel bír.
2.3. Ha az adatkezelő a személyes adatokon a gyűjtésük céljától eltérő célból további adatkezelést kíván végezni, a további adatkezelést megelőzően tájékoztatnia kell az érintettet erről az eltérő célról és minden releváns kiegészítő információról.
A részletes szabályokat a GDPR 13. cikke tartalmazza.
  • Az érintett tájékoztatása és a rendelkezésére bocsátandó információk, ha a személyes adatokat az adatkezelő nem tőle szerezte meg
3.1. Ha az adatkezelő a személyes adatokat nem az érintettől szerezte meg, az érintettet  az adatkezelőnek  a személyes adatok megszerzésétől számított  legkésőbb egy hónapon belül; ha a személyes adatokat az érintettel való kapcsolattartás céljára használják, legalább az érintettel való első kapcsolatfelvétel alkalmával; vagy ha várhatóan más címzettel is közlik az adatokat, legkésőbb a személyes adatok első alkalommal való közlésekor tájékoztatnia kell az előbbi 2. pontban írt tényekről és információkról, továbbá az érintett személyes adatok kategóriáiról, valamint  a személyes adatok forrásáról  és adott esetben arról, hogy az adatok nyilvánosan hozzáférhető forrásokból származnak-e.
3.2. A további szabályokra az előbbi 2. pontban (előzetes tájékozódáshoz való jog) írtak irányadók.
A részletes szabályokat a GDPR 14. cikke tartalmazza.
  • Az érintett hozzáférési joga
4.1. Az érintett jogosult arra, hogy az adatkezelőtől visszajelzést kapjon arra vonatkozóan, hogy személyes adatainak kezelése folyamatban van-e, és ha ilyen adatkezelés folyamatban van, jogosult arra, hogy a személyes adatokhoz és az előbbi 2-3. pontban írt kapcsolódó információkhoz hozzáférést kapjon.
4.2. Ha személyes adatoknak harmadik országba vagy nemzetközi szervezet részére történő továbbítására kerül sor, az érintett jogosult arra, hogy tájékoztatást kapjon a továbbításra vonatkozóan a GDPR 46. cikk szerinti megfelelő garanciákról.
4.3. Az adatkezelőnek az adatkezelés tárgyát képező személyes adatok másolatát az érintett rendelkezésére kell bocsátania. Az érintett által kért további másolatokért az adatkezelő az adminisztratív költségeken alapuló, észszerű mértékű díjat számíthat fel.
A részletes szabályokat a GDPR 15. cikke tartalmazza.
  • A helyesbítéshez való jog
5.1. Az érintett jogosult arra, hogy kérésére az Adatkezelő indokolatlan késedelem nélkül helyesbítse a rá vonatkozó pontatlan személyes adatokat.
5.2. Figyelembe véve az adatkezelés célját, az érintett jogosult arra, hogy kérje a hiányos személyes adatok – egyebek mellett kiegészítő nyilatkozat útján történő – kiegészítését is.
A részletes szabályokat a GDPR 16. cikke tartalmazza.
  • A törléshez való jog („az elfeledtetéshez való jog”)
6.1. Az érintett jogosult arra, hogy kérésére az adatkezelő indokolatlan késedelem nélkül törölje a rá vonatkozó személyes adatokat, az adatkezelő pedig köteles arra, hogy az érintettre vonatkozó személyes adatokat indokolatlan késedelem nélkül törölje, amennyiben
  • a) a személyes adatokra már nincs szükség abból a célból, amelyből azokat gyűjtötték vagy más módon kezelték;
  • b) az érintett visszavonja az adatkezelés alapját képező hozzájárulását, és az adatkezelésnek nincs más jogalapja;
  • c) az érintett tiltakozik az adatkezelése ellen, és nincs elsőbbséget élvező jogszerű ok az adatkezelésre,
  • d) a személyes adatokat jogellenesen kezelték;
  • e) a személyes adatokat az adatkezelőre alkalmazandó uniós vagy tagállami jogban előírt jogi kötelezettség teljesítéséhez törölni kell;
  • f) a személyes adatok gyűjtésére közvetlenül gyermeknek kínált, információs társadalommal összefüggő szolgáltatások kínálásával kapcsolatosan került sor.

6.2. A törléshez való jog nem érvényesíthető, ha az adatkezelés szükséges

  • a) a véleménynyilvánítás szabadságához és a tájékozódáshoz való jog gyakorlása céljából;
  • b) az adatkezelőre alkalmazandó uniós vagy tagállami jog szerinti kötelezettség teljesítése, illetve közérdekből vagy az adatkezelőre ruházott közhatalmi jogosítvány gyakorlása keretében végzett feladat végrehajtása céljából;
  • c) a népegészségügy területét érintő közérdek alapján;
  • d) a közérdekű archiválás céljából, tudományos és történelmi kutatási célból vagy statisztikai célból, amennyiben a törléshez való jog valószínűsíthetően lehetetlenné tenné vagy komolyan veszélyeztetné ezt az adatkezelést; vagy
  • e) jogi igények előterjesztéséhez, érvényesítéséhez, illetve védelméhez.

A részletes szabályokat a GDPR 17. cikke tartalmazza.

  • Az adatkezelés korlátozásához való jog
7.1. Az adatkezelés korlátozása esetén az ilyen személyes adatokat a tárolás kivételével csak az érintett hozzájárulásával, vagy jogi igények előterjesztéséhez, érvényesítéséhez vagy védelméhez, vagy más természetes vagy jogi személy jogainak védelme érdekében, vagy az Unió, illetve valamely tagállam fontos közérdekéből lehet kezelni.
7.2. Az érintett jogosult arra, hogy kérésére az Adatkezelő korlátozza az adatkezelést ha ha az alábbiak valamelyike teljesül:
  • a) az érintett vitatja a személyes adatok pontosságát, ez esetben a korlátozás arra az időtartamra vonatkozik, amely lehetővé teszi, hogy az Adatkezelő ellenőrizze a személyes adatok pontosságát;
  • b) az adatkezelés jogellenes, és az érintett ellenzi az adatok törlését, és ehelyett kéri azok felhasználásának korlátozását;
  • c) az Adatkezelőnek már nincs szüksége a személyes adatokra adatkezelés céljából, de az érintett igényli azokat jogi igények előterjesztéséhez, érvényesítéséhez vagy védelméhez; vagy
  • d) az érintett tiltakozott az adatkezelés ellen; ez esetben a korlátozás arra az időtartamra vonatkozik, amíg megállapításra nem kerül, hogy az adatkezelő jogos indokai elsőbbséget élveznek-e az érintett jogos indokaival szemben.
7.3. Az adatkezelés korlátozásának feloldásáról az érintettet előzetesen tájékoztatni kell.
A részletes szabályokat a GDPR 18. cikke tartalmazza.
  • A személyes adatok helyesbítéséhez vagy törléséhez, illetve az adatkezelés korlátozásához kapcsolódó értesítési kötelezettség
Az adatkezelő minden olyan címzettet tájékoztat valamennyi helyesbítésről, törlésről vagy adatkezelés-korlátozásról, akivel, illetve amellyel a személyes adatot közölték, kivéve, ha ez lehetetlennek bizonyul, vagy aránytalanul nagy erőfeszítést igényel. Az érintettet kérésére az adatkezelő tájékoztatja e címzettekről.
A részletes szabályokat a GDPR 19. cikke tartalmazza.
  • Az adathordozhatósághoz való jog
9.1. A Rendeletben írt feltételekkel az érintett jogosult arra, hogy a rá vonatkozó, általa egy adatkezelő rendelkezésére bocsátott személyes adatokat tagolt, széles körben használt, géppel olvasható formátumban megkapja, továbbá jogosult arra, hogy ezeket az adatokat egy másik adatkezelőnek továbbítsa anélkül, hogy ezt akadályozná az az adatkezelő, amelynek a személyes adatokat a rendelkezésére bocsátotta, ha
  • a) az adatkezelés hozzájáruláson, vagy szerződésen alapul; és
  • b) az adatkezelés automatizált módon történik.
9.2. Az érintett kérheti a személyes adatok adatkezelők közötti közvetlen továbbítását is.
9.3. Az adathordozhatósághoz való jog gyakorlása nem sértheti a GDPR 17. cikkét (A törléshez való jog („az elfeledtetéshez való jog”). Az adtahordozhatósághoz való jog nem alkalmazandó abban az esetben, ha az adatkezelés közérdekű vagy az adatkezelőre ruházott közhatalmi jogosítványai gyakorlásának keretében végzett feladat végrehajtásához szükséges. E jog nem érintheti hátrányosan mások jogait és szabadságait.
A részletes szabályokat a GDPR 20. cikke tartalmazza.
  • A tiltakozáshoz való jog
10.1. Az érintett jogosult arra, hogy a saját helyzetével kapcsolatos okokból bármikor tiltakozzon személyes adatainak közérdeken, közfeladat végrehajtásán, vagy jogos érdeken alapuló kezelése ellen, ideértve az említett rendelkezéseken alapuló profilalkotást is. Ebben az esetben az adatkezelő a személyes adatokat nem kezelheti tovább, kivéve, ha az adatkezelő bizonyítja, hogy az adatkezelést olyan kényszerítő erejű jogos okok indokolják, amelyek elsőbbséget élveznek az érintett érdekeivel, jogaival és szabadságaival szemben, vagy amelyek jogi igények előterjesztéséhez, érvényesítéséhez vagy védelméhez kapcsolódnak.
10.2. Ha a személyes adatok kezelése közvetlen üzletszerzés érdekében történik, az érintett jogosult arra, hogy bármikor tiltakozzon a rá vonatkozó személyes adatok e célból történő kezelése ellen, ideértve a profilalkotást is, amennyiben az a közvetlen üzletszerzéshez kapcsolódik.  Ha az érintett tiltakozik a személyes adatok közvetlen üzletszerzés érdekében történő kezelése ellen, akkor a személyes adatok a továbbiakban e célból nem kezelhetők.
10.3. Ezen  jogokra legkésőbb az érintettel való első kapcsolatfelvétel során kifejezetten fel kell hívni annak figyelmét, és az erre vonatkozó tájékoztatást egyértelműen és minden más információtól elkülönítve kell megjeleníteni.
10.4. Az érintett a tiltakozáshoz való jogot műszaki előírásokon alapuló automatizált eszközökkel is gyakorolhatja.
10.5. Ha a személyes adatok kezelésére tudományos és történelmi kutatási célból vagy statisztikai célból kerül sor, az érintett jogosult arra, hogy a saját helyzetével kapcsolatos okokból tiltakozhasson a rá vonatkozó személyes adatok kezelése ellen, kivéve, ha az adatkezelésre közérdekű okból végzett feladat végrehajtása érdekében van szükség.
  • Automatizált döntéshozatal egyedi ügyekben, beleértve a profilalkotást
11.1. Az érintett jogosult arra, hogy ne terjedjen ki rá az olyan, kizárólag automatizált adatkezelésen – ideértve a profilalkotást is – alapuló döntés hatálya, amely rá nézve joghatással járna vagy őt hasonlóképpen jelentős mértékben érintené.
11.2. Ez a jogosultság nem alkalmazandó abban az esetben, ha a döntés:
  • a) az érintett és az adatkezelő közötti szerződés megkötése vagy teljesítése érdekében szükséges;
  • b) meghozatalát az adatkezelőre alkalmazandó olyan uniós vagy tagállami jog teszi lehetővé, amely az érintett jogainak és szabadságainak, valamint jogos érdekeinek védelmét szolgáló megfelelő intézkedéseket is megállapít; vagy
  • c) az érintett kifejezett hozzájárulásán alapul.
11.3. Az előbbi a) és c) pontjában említett esetekben az adatkezelő köteles megfelelő intézkedéseket tenni az érintett jogainak, szabadságainak és jogos érdekeinek védelme érdekében, ideértve az érintettnek legalább azt a jogát, hogy az adatkezelő részéről emberi beavatkozást kérjen, álláspontját kifejezze, és a döntéssel szemben kifogást nyújtson be.
A részletes szabályokat a GDPR 22. cikke tartalmazza.
  • Korlátozások
Az adatkezelőre vagy adatfeldolgozóra alkalmazandó uniós vagy tagállami jog jogalkotási intézkedésekkel korlátozhatja jogok és kötelezettségek (Rendelet 12-22. cikk, 34. cikk, 5. cikk)  hatályát  ha a korlátozás tiszteletben tartja az alapvető jogok és szabadságok lényeges tartalmát.
A részletes szabályokat a GDPR 23. cikke tartalmazza.
  • Az érintett tájékoztatása az adatvédelmi incidensről
13.1. Ha az adatvédelmi incidens valószínűsíthetően magas kockázattal jár a természetes személyek jogaira és szabadságaira nézve, az adatkezelőnek indokolatlan késedelem nélkül tájékoztatnia kell az érintettet az adatvédelmi incidensről. E tájékoztatásban világosan és közérthetően ismertetni kell az adatvédelmi incidens jellegét, és közölni kell legalább a következőket:
  • a) az adatvédelmi tisztviselő vagy a további tájékoztatást nyújtó egyéb kapcsolattartó nevét és elérhetőségeit;
  • c) ismertetni kell az adatvédelmi incidensből eredő, valószínűsíthető következményeket;
  • d) ismertetni kell az adatkezelő által az adatvédelmi incidens orvoslására tett vagy tervezett intézkedéseket, beleértve adott esetben az adatvédelmi incidensből eredő esetleges hátrányos következmények enyhítését célzó intézkedéseket.
13.2. Az érintettet nem kell az tájékoztatni, ha a következő feltételek bármelyike teljesül:
  • a) az adatkezelő megfelelő technikai és szervezési védelmi intézkedéseket hajtott végre, és ezeket az intézkedéseket az adatvédelmi incidens által érintett adatok tekintetében alkalmazták, különösen azokat az intézkedéseket – mint például a titkosítás alkalmazása –, amelyek a személyes adatokhoz való hozzáférésre fel nem jogosított személyek számára értelmezhetetlenné teszik az adatokat;
  • b) az adatkezelő az adatvédelmi incidenst követően olyan további intézkedéseket tett, amelyek biztosítják, hogy az érintett jogaira és szabadságaira jelentett, magas kockázat a továbbiakban valószínűsíthetően nem valósul meg;
  • c) a tájékoztatás aránytalan erőfeszítést tenne szükségessé. Ilyen esetekben az érintetteket nyilvánosan közzétett információk útján kell tájékoztatni, vagy olyan hasonló intézkedést kell hozni, amely biztosítja az érintettek hasonlóan hatékony tájékoztatását.
A részletes szabályokat a GDPR 34. cikke tartalmazza.
  • A felügyeleti hatóságnál történő panasztételhez való jog (hatósági jogorvoslathoz való jog)
Az érintett jogosult arra, hogy panaszt tegyen egy felügyeleti hatóságnál – különösen a szokásos tartózkodási helye, a munkahelye vagy a feltételezett jogsértés helye szerinti tagállamban –, ha az érintett megítélése szerint a rá vonatkozó személyes adatok kezelése megsérti a rendeletet.  Az a felügyeleti hatóság, amelyhez a panaszt benyújtották, köteles tájékoztatni az ügyfelet a panasszal kapcsolatos eljárási fejleményekről és annak eredményéről, ideértve azt is, hogy a az ügyfél jogosult bírósági jogorvoslattal élni.
A részletes szabályokat a GDPR 77. cikke tartalmazza.
  • A felügyeleti hatósággal szembeni hatékony bírósági jogorvoslathoz való jog
15.1. Az egyéb közigazgatási vagy nem bírósági útra tartozó jogorvoslatok sérelme nélkül, minden természetes és jogi személy jogosult a hatékony bírósági jogorvoslatra a felügyeleti hatóság rá vonatkozó, jogilag kötelező erejű döntésével szemben.
15.2. Az egyéb közigazgatási vagy nem bírósági útra tartozó jogorvoslatok sérelme nélkül, minden érintett jogosult a hatékony bírósági jogorvoslatra, ha az illetékes felügyeleti hatóság nem foglalkozik a panasszal, vagy három hónapon belül nem tájékoztatja az érintettet a benyújtott panasszal kapcsolatos eljárási fejleményekről vagy annak eredményéről.
15.3. A felügyeleti hatósággal szembeni eljárást a felügyeleti hatóság székhelye szerinti tagállam bírósága előtt kell megindítani.
15.4. Ha a felügyeleti hatóság olyan döntése ellen indítanak eljárást, amellyel kapcsolatban az egységességi mechanizmus keretében a Testület előzőleg véleményt bocsátott ki vagy döntést hozott, a felügyeleti hatóság köteles ezt a véleményt vagy döntést a bíróságnak megküldeni.
A részletes szabályokat a GDPR 78. cikke tartalmazza.
  • Az adatkezelővel vagy az adatfeldolgozóval szembeni hatékony bírósági jogorvoslathoz való jog
16.1. A rendelkezésre álló közigazgatási vagy nem bírósági útra tartozó jogorvoslatok – köztük a felügyeleti hatóságnál történő panasztételhez való jog – sérelme nélkül, minden érintett hatékony bírósági jogorvoslatra jogosult, ha megítélése szerint a személyes adatainak e rendeletnek nem megfelelő kezelése következtében megsértették az e rendelet szerinti jogait.
16.2. Az adatkezelővel vagy az adatfeldolgozóval szembeni eljárást az adatkezelő vagy az adatfeldolgozó tevékenységi helye szerinti tagállam bírósága előtt kell megindítani. Az ilyen eljárás megindítható az érintett szokásos tartózkodási helye szerinti tagállam bírósága előtt is, kivéve, ha az adatkezelő vagy az adatfeldolgozó valamely tagállamnak a közhatalmi jogkörében eljáró közhatalmi szerve.
A részletes szabályokat a GDPR 79. cikke tartalmazza.

Jogorvoslati tájékoztatás

Magyarországon az adatvédelmi felügyeleti hatóság:
Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság
cím: 1125 Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 22/C
E-mail cím: ugyfelszolgalat@naih.hu.
Bírósági út: az adatvédelmi perek elbírálása a törvényszék hatáskörébe tartozik. A per – az érintett választása szerint – az érintett lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti törvényszék előtt is megindítható.
Kelt: 2022.09.01